سرانجام راهاندازی متروی پرند
در جلسه شورای هماهنگی معاونان و مدیران شرکت متروی تهران آخرین وضعیت تکمیل نواقص ۵ خط شبکه متروی پایتخت و برنامه عملیاتی هر خط مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش مهر، در جلسه شورای هماهنگی معاونان و مدیران شرکت متروی تهران آخرین وضعیت تکمیل نواقص ۵ خط شبکه متروی پایتخت و برنامه عملیاتی هر خط مورد بحث و بررسی قرار گرفت. توجه به لزوم تکمیل ایستگاههای باقیمانده و همچنین رفع نواقص ایستگاههای در حال بهرهبرداری خطوط مترو، موضوع اصلی جلسه اخیر شورای هماهنگی معاونان و مدیران شرکت متروی تهران که با حضور سیدایمان موسوی رییس هیاتمدیره شرکت برگزار شد، به مسائل اینچنینی اختصاص داشت. در خط ۳ که تکمیل هواکشهای میان تونلی و پستهای برق آن از اواخر تابستان امسال سرعت بیشتری گرفته است، موضوع آخرین وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی پایانه آزادگان مطرح شد. در خط ۴ ضمن اشاره به پروژه توسعه غربی این خط، مقرر شد تلاشهای لازم برای افتتاح ایستگاه موسوم به ایستگاه پروانه در این بخش تا پایان سال جاری صورت پذیرد؛ ایستگاهی که به لحاظ عملیات ساختمانی، پیشرفت بالای ۹۰ درصد را تجربه میکند. در خط ۶ مساله تمهیدات اجرایی و مالی جهت بهرهبرداری از ۴ ایستگاه در بخش میانی این خط به عنوان اولویت نخست بررسی شد و البته موضوع راهاندازی پست برق جنوبی خط ۶ نیز مورد بحث قرار گرفت ۴ ایستگاهی که در اولویت افتتاح خط مذکور قرار دارند، شامل ایستگاههای میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر (عج)، بوستان لاله و خیابان کارگر میباشند. در خط ۷ راهاندازی ۳ ورودی جدید در ایستگاههای هلال احمر، تربیت مدرس و مدافعان سلامت تا پایان سال جاری به همراه اخذ مجوز بهرهبرداری از چند آسانسور دیگر در ایستگاههای افتتاح شده قبلی مطرح شد. همچنین آخرین وضعیت تکمیل ایستگاههای میدان کتاب و شهید دادمان و نیز عملیات اجرایی ایستگاه ورزشگاه تختی و ایستگاه تقاطعی شهدای ۱۷ شهریور بررسی شد. اما راهاندازی خط متروی تهران-پرند در بخش حدفاصل ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند به طول ۱۹ کیلومتر مسیر، یکی دیگر از موضوعات مهم جلسه مذکور بود و مقرر شد طبق روال چند ماه گذشته، مساله تأمین منابع مالی پروژه از طریق واگذاری اراضی قابل تهاتر با پیمانکاران، بهطور جدی دنبال شود تا متروی شهر پرند پس از سالها انتظار در اولین فرصت ممکن و با دو مسیر رفت و برگشت افتتاح شود.